ΜΠΑΤΜΑΝ: ΥΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ
Animation, Δράσης, Περιπέτεια, Κόμικ Διάρκεια: 70' |
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
Βρισκόμαστε στο 1997. Η περίοδος προβολής του Batman: The Animated Series έχει τελειώσει από το 1994 και μαζί με την επιτυχία των ταινιών του Τιμ Μπάρτον (Batman, Batman Returns) στον κινηματογράφο, έχει δώσει απίστευτη ώθηση στη Warner Bros να εκμεταλλευτεί όχι μόνο τον Σκοτεινό Ιππότη αλλά γενικότερα τους χαρακτήρες της DC. Το 1996, οι ίδιοι συντελεστές με το Batman: TAS, δίνουν στον Σούπερμαν τη δική του σειρά κινουμένων σχεδίων, που θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια, ενώ το 1997 συνεχίζουν για δύο περιόδους τις περιπέτειες του Σκοτεινού Ιππότη, με τη σειρά The New Batman Adventures. Εκείνη τη χρονιά στραβώνουν λίγο τα πράγματα για τον κινηματογραφικό Μπάτμαν και το μέλλον του franchise καθώς έρχεται το Batman & Robin και η πολύ κακή υποδοχή από κοινό και κριτικούς. Μαζί με την κινηματογραφική ταινία, η Warner Bros είχε προγραμματίσει την κυκλοφορία της δεύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων του Μπάτμαν, μετά το Mask Of The Phantasm, αλλά επειδή ο κακός της υπόθεσης ήταν κι εδώ, όπως στο Batman & Robin, ο Mr Freeze, αποφασίζεται να καθυστερήσει μερικούς μήνες η ταινία κινουμένων σχεδίων. Έτσι, σχεδόν ένα χρόνο μετά, το Batman & Mr Freeze: Subzero, κυκλοφορεί στα ράφια των βίντεο κλαμπ και όπως η πλειοψηφία των animated ταινιών της DC, έτσι κι αυτή δέχεται πολύ καλές κριτικές και οι φίλοι του Μπάτμαν την αγκαλιάζουν.
Ο σχεδιασμός χαρακτήρων παραμένει ίδιος με αυτόν της σειράς του 1992 καθώς και οι συντελεστές δεν αλλάζουν, εξαιρώντας τον Μπρους Τιμμ, που τότε δούλευε στην σειρά κινουμένων σχεδίων του Σούπερμαν και δεν μπορούσε να απεμπλακεί. Φωνητικές ερμηνείες, σχέδια, σκηνοθεσία, έχουν όλα από τον αέρα του κλασικού πλέον Batman: TAS ενώ ο αντίπαλος του Σκοτεινού Ιππότη, Mr Freeze, συνεχίζει την ιστορία του από εκεί που είχε μείνει στην κλασική σειρά.
Ο Βίκτορ Φριζ, ζει σχεδόν απομονωμένος κάπου στην Ανταρκτική. Μόνη συντροφιά του, ένας μικρός Εσκιμώος, δύο πολικές αρκούδες και η σύζυγός του, η οποία βρίσκεται σε κώμα εδώ και χρόνια και ο Φριζ την διατηρεί σε ένα ειδικά σχεδιασμένο θάλαμο "κρυογενετικής", πεδίο στο οποίο εξειδικεύτηκε ο Φριζ και σύμφωνα με την ιστορία προέλευσης που έδωσε η σειρά κινουμένων σχεδίων στον χαρακτήρα, ένα πείραμα που πήγε στραβά ήταν και ο λόγος μεταμόρφωσης του επιστήμονα σε αυτό το πλάσμα που για να ζήσει χρειάζεται πολικές θερμοκρασίες. Μια ερευνητική αποστολή στην περιοχή που κατοικεί ο Φριζ, καταστρέφει ακούσια τον θάλαμο της συζύγου και ο Φριζ εκδικείται παγώνοντας το πλήρωμα. Πλέον όμως χρειάζεται σύντομα έναν δότη οργάνου με την ίδια ομάδα αίματος της γυναίκας ώστε να καταφέρει να την επαναφέρει. Η τύχη φέρνει τον δότη να έχει το όνομα Μπάρμπαρα Γκόρντον, κόρη του επιθεωρητή Γκόρντον και εδώ και λίγο καιρό μέλος της οικογένειας της Νυχτερίδας, ως Μπατγκερλ. Ο Φριζ προσεγγίζει τον Δρ Γκρέγκορι Μπέλσον, ειδικό χειρουργό αλλά και στα πρόθυρα της χρεωκοπίας καθώς είναι μπλεγμένος με τοκογλύφους, του προσφέρει χρήματα και τον πείθει να απαγάγουν την Μπάρμπαρα και να κάνουν τη μεταμόσχευση. Ο Μπάτμαν και ο Ρόμπιν, ο οποίος έχει συνάψει σχέση με την Μπάρμπαρα, συνδέουν τα στοιχεία και προσπαθούν να βρουν το κρησφύγετο του Φριζ.
Η τραγικότητα που συναντάμε σε πολλούς χαρακτήρες του Μπάτμαν, καλούς και κακούς, συνεχίζεται κι εδώ. Ετούτη η ταινία κινουμένων σχεδίων καταφέρνει να μας κάνει να πονέσουμε τον Φριζ μέσα από το προσωπικό του δράμα και δίνει μια πικρή λύτρωση στο φινάλε σε αυτόν τον παραστρατημένο επιστήμονα.
Από την πλευρά των ηρώων, βλέπουμε να βγαίνουν λίγο πιο μπροστά η Μπάρμπαρα Γκόρντον και ο Ντικ Γκρέισον (Ρόμπιν) λόγω της μεταξύς τους σχέσης, με τον Μπάτμαν, του πάντα επιβλητικού Κέβιν Κόνροϊ, να δίνει χώρο αλλά χωρίς να παραγκωνίζεται. Αντιθέτως είναι αυτός που στην ουσία με τις ικανότητές του δίνει τη λύση στην αναζήτηση της Μπάρμπαρα. Υπάρχει όμως ένα ειδύλλιο ανάμεσα στην Μπάρμπαρα και τον Ντικ, που μας απασχολεί στο ξεκίνημα της ταινίας, στις πιο αδύναμες ίσως σκηνές της. Η δράση όμως του τελευταίου ημιώρου και ο χειρισμός των χαρακτήρων, σε κάνουν να το ξεχάσεις σύντομα και σε κρατάνε κολλημένο στην οθόνη, σαν να παρακολουθείς ένα θεαματικό κινηματογραφικό μπλοκμπάστερ.
Το σχέδιο και οι γραμμές των χαρακτήρων, όπως είπαμε και παραπάνω, παραμένει πιστό στο πνεύμα της σειράς του 1992. Το ωραίο, παραδοσιακό σχέδιο στο χέρι, πρωταγωνιστεί εδώ αλλά παρατηρούμε την προσθήκη αρκετών ψηφιακών σκηνών. Αρκετές σκηνές μπλέκουν το ψηφιακό με το παραδοσιακό σχέδιο, ενώ άλλες είναι εξ ολοκλήρου ψηφιακές, τονίζοντας κυρίως το φόντο και τα οχήματα και αποφεύγοντας έξυπνα να "φανεί" το πείραγμα των μορφών των χαρακτήρων. Προσωπικά, δεν με ενόχλησε αλλά κατανοώ ότι κάποιους σήμερα μπορεί να τους πετάξει λίγο εκτός κλίματος.
Από την εποχή της κυκλοφορίας του Subzero μέχρι σήμερα, πρέπει να έχω δει την ταινία τρεις ή τέσσερεις φορές. Κάθε μία από αυτές λειτουργούσε καλύτερα, με αποκορύφωμα την τελευταία, η οποία με βρήκε ακόμα πιο θετικό απέναντι στην ταινία. Ειδικά ο τρόπος χρησιμοποίησης του Φριζ αλλά και το εξαιρετικά σχεδιασμένο και σκηνοθετημένο τελευταίο εικοσάλεπτο, με εντυπωσίασε. Αν μεγάλωσες παρακολουθώντας μαγεμένος τα σαββατοκύριακα στον ΑΝΤ1, το Batman: TAS, το Subzero είναι μια προσθήκη που πρέπει οπωσδήποτε να έχεις. Αν είσαι λίγο μικρότερος και δεν σου λέει τίποτα η συγκεκριμένη σειρά κινουμένων σχεδίων αλλά αγαπάς Μπάτμαν και DC, είναι μια καλή ευκαιρία να ανακαλύψεις την αρχική μορφή αυτού του animated σύμπαντος, πλούσιο σε εξαιρετικές σειρές και ταινίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου