15.5.14

Godzilla: Tokyo S.O.S. (2003)

Είδος : Επιστημονικής Φαντασίας

Godzilla: Tokyo S.O.S.
Σκηνοθεσία:Masaaki Tezuka
Σενάριο:Masaaki Tezuka,
Masahiro Yokotani
Παίζουν:Noboru Kaneko,
Miho Yoshioka,Mitsuki Koga
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
ΥΠΟΘΕΣΗ: Μετά τη μάχη του με το MechaGodzilla, ο Γκοτζίλα κρύβεται στα βάθη του Ωκεανού για ένα χρόνο, γιατρεύοντας τις πληγές του, ενώ οι Ιάπωνες επισκευάζουν τον ρομποτικό κλώνο του, για να αντιμετωπίσουν την επόμενη επίθεσή του. Ο Γκοτζίλα επιστρέφει ισχυρότερος αλλά αυτή τη φορά, εκτός από το  MechaGodzilla θα αντιμετωπίσει και τη Μόθρα, το ιπτάμενο πλάσμα με τη μορφή πεταλούδας, που θέλει να προστατέψει τους ανθρώπους αλλά και να τους πείσει να καταστρέψουν τον MechaGodzilla, ο οποίος κατασκευάστηκε από το DNA που βρέθηκε στα οστά του πρώτου Γκοτζίλα. 

ΑΠΟΨΗ: Στο Τόκιο SOS έχουμε το πρώτο σίκουελ σε αυτή την τρίτη σειρά ταινιών του Γκοτζίλα. Ο MechaGodzilla επισκευάζεται για να ξαναχρησιμοποιηθεί ενώ επιστρατεύεται ξανά η Μόθρα, μετά το Giant Monsters All-Out Attack, του 2001. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι κι εδώ βρίσκονται όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν τις ταινίες του Γκοτζίλα: ο Γκοτζίλα επιστρέφει και καταστρέφει, ο στρατός προσπαθεί να τον σταματήσει, ένας καλός επιστήμονας που νιώθει τον πόνο του μεταλλαγμένου πλάσματος αλλά πρέπει να βοηθήσει στην εξόντωσή του και, φυσικά, επικές μάχες ανθρώπων σε στολές τεράτων. Ας εστιάσουμε λοιπόν στα σημεία που κάνουν αυτό το φιλμ ελαφρώς διαφορετικό και καλύτερο από το προηγούμενο, πάντα σύμφωνα με την άποψη ενός όχι fan των ταινιών με kaiju.
  Καταρχάς, το Tokyo S.O.S., ασχολείται λίγο παραπάνω με τους ανθρώπους. Έχει έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα σε σχέση με τα προηγούμενα φιλμ και αφιερώνει καλύτερους διαλόγους στους πρωταγωνιστές του. Μια ακόμα έξυπνη κίνηση, ήταν να επαναφέρει το Hiroshi Koizumi στον ρόλο του Dr. Shin'ichi Chûjô, τον οποίο είχε υποδυθεί στην κλασική ταινία της TOHO, Mothra, του 1961. Άμεση σύνδεση του παρόντος με το παρελθόν στο σύμπαν ταινιών της TOHO και χρησιμοποίηση του μεταφυσικού στοιχείου, το οποίο συμβαδίζει με τη Μόθρα. Ένα τρίτο στοιχείο, που τονίζεται εδώ, είναι η συνεχής αναφορά στην καταστροφή των όπλων και η ανάγκη να απαλλαγεί πια η ανθρωπότητα από αυτά. Τα όπλα μαζικής καταστροφής έσπειραν τον θάνατο και τον τρόμο στην Ιαπωνία, τόσο στην πραγματικότητα όσο και στον κινηματογράφο με την επέλαση του Γκοτζίλα. Γίνεται συνεχώς μια επίκληση μέσα από τους διαλόγους, προς αυτή την κατεύθυνση, δίνοντας ένα πιο ευαίσθητο τόνο στο φιλμ.
  Ικανοποιητικό λοιπόν στο σύνολό του, με πολύ μικρές διαφοροποιήσεις (σχεδόν δεν διακρίνονται χωρίς καλή θέληση) από τα υπόλοιπα της σειράς, το Godzilla: Tokyo S.O.S. είναι μια προσθήκη, όχι απαραίτητη αλλά ευχάριστα ανεκτή.   




Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Gojira tai Mosura tai Mekagojira: Tôkyô S.O.S. (2003) on IMDb



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου