Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ
Τρόμου, Θρίλερ Διάρκεια: 111' |
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
Είναι δυνατόν να τελειώσει το Halloween; Είναι δυνατόν να μην επιστρέψει ο Μάικλ Μάγιερς στις κινηματογραφικές οθόνες, ακόμα κι αν τον σκοτώσεις; Ακόμα κι αν τον ρίξεις μέσα σε ενεργό ηφαίστειο και από πάνω ρίξεις ένα ακόμα ενεργό ηφαιστείο κι ένας μετεωρίτης χτυπήσει το ίδιο σημείο, για να είσαι σίγουρος ότι τελείωσαν όλα εκεί, τότε και πάλι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το "κακό πέθανε". Η ζωή σε απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων μπορεί να εξαφανιστεί αλλά ο Μάικλ δεν πεθαίνει, όσο φέρνει λεφτά στα ταμεία. Αν κάτι μας έδειξε η τριλογία των Γκριν και ΜακΜπράιντ είναι ότι ο Μάγιερς μπορεί να φέρει ακόμα λεφτά. Στο Halloween Ends έχουμε λοιπόν το κλείσιμο αυτής της τριλογίας με τρόπο που δύσκολα θα αμφισβητηθεί αλλά το Halloween δύσκολα θα τελειώσει εδώ. Ένα ριμπουτάρισμα και φύγαμε.
Η ιστορία μας συνεχίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα του Halloween Kills. Σε αυτά τα τρία χρόνια, ο Μάικλ Μάγιερς είναι εξαφανισμένος αλλά η πόλη του Χάντονφιλντ ζει στη σκιά του. Το παραμικρό έγκλημα φέρνει στο νου των κατοίκων τον ψυχοπαθή δολοφόνο. Πρωταγωνιστής της ιστορίας μας εδώ είναι κυρίως ένας νεαρός, που φέρει το όνομα Κόρεϊ Κάνινγχαμ. Ο Κόρεϊ έχει το μέλλον μπροστά του αλλά ένα δυστύχημα τη βραδιά του Χάλογουιν το 2019, που θα σημαδευτεί από το θάνατο ενός παιδιού και για τον οποίο θα κατηγορηθεί και θα αθωωθεί στην πορεία ο Κόρεϊ, καταστρέφει τη ζωή του. Τρία χρόνια μετά ζει με την αυταρχική μητέρα του και εργάζεται στο συνεργείο του θείου του ενώ συχνά πέφτει θύμα βίαιων συμπεριφορών από τους έφηβους της γειτονιάς. Μετά από μια αψιμαχία θα βρεθεί χτυπημένος κάτω από μια γέφυρα και θα ξυπνήσει μέσα σε έναν υπόνομο. Εκεί ανακαλύπτει ότι τον έσυρε ο Μάικλ Μάγιερς, ο οποίος για κάποιο λόγο κρύβεται εκεί όλο αυτό το διάστημα. Ο Μάγιερς βλέπει κάτι στο βλέμμα του Κόρεϊ και κάτι αλλάζει στην ψυχή του νεαρού από εκείνη τη στιγμή. Ο Κόρεϊ αναλαμβάνει να συνεχίσει το έργο του Μάγιερς και η Λόρι Στρόουντ που ζει πια μια ήσυχη ζωή με την εγγονή της, καταλαβαίνει ότι ακόμα δεν έχει τελειώσει με τον Μάικλ Μάγιερς και την κληρονομιά του.
Όσο κι αν έκανε ακόμα και σε μένα τον ίδιο εντύπση, αυτή η ταινία μου άρεσε πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες. Θα μπορούσε να υπάρχει μόνο αυτή, εδώ που τα λέμε, και να λειτουργεί πολύ καλύτερα ακόμα και από την πρώτη ταινία της τριλογίας, του 2018. Κυρίως γιατί έτσι θα δικαιολογούνταν ο εφυσηχασμός της Λόρι Στρόουντ καθώς εδώ δεν στέκει πάρα πολύ αυτή η ριζική αλλαγή συμπεριφοράς ενώ γνωρίζει ότι ο Μάγιερς είναι κάπου εκεί εξώ. Όπως και να 'χει, αυτή εδώ η ταινία προσπάθησε να κάνει κάτι διαφορετικό και είναι η πρώτη που εμφανίζει τον χαρακτήρα του σκηνοθέτη της. Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου δίνει εδώ μια δική του ταινία. Η αφήγηση, οι χαρακτήρες δουλεύουν διαφορετικά εδώ. Αφήνει για λίγο στην άκρη τον Μάγιερς (πράγμα που ενοχλεί τους φανατικούς της σειράς) και μελετά την επίδραση του κακού στους άλλους χαρακτήρες και κυρίως στον Κόρεϊ και την εγγονή της Λόρι, η οποία ερωτεύεται τον νεαρό. Ακόμα και σαν ένα σκοτεινό love story μπορείς να διαβάσεις την ταινία του Γκριν, στο μεγαλύτερο κομμάτι της.
Δεν είναι φυσικά εντελώς απών ο Μάγιερς. Θα πάρει τα πάνω του αρκετά μετά στην ταινία και θα γίνει αυτό για να υπάρξει μια (ακόμα) τελική αναμέτρηση με τη Λόρι. Ακόμα κι εδώ, παρότι σαν ιδέα δεν βρίσκω τίποτα πρωτότυπο, η ταινία με κέρδισε. Ο τρόπος που υλοποιεί την ιδέα ο Γκριν, καταφέρνει να κερδίσει πόντους για μια ταινία που ήδη με είχε πάρει μαζί της. Δεν θα επεκταθώ στο φινάλε, παρότι έχει περάσει καιρός από την κυκλοφορία της ταινίας αλλά φαντάζομαι όλοι έχουμε στο μυαλό μας ότι με τρεις τρόπους θα μπορούσε να τελειώσει όλο αυτό. Το τρικ του σεναρίου έιναι ότι για λίγες στιγμές μας ξεγελάει πριν μας δώσει την απάντηση και καταλήξει σε ένα από τα τρία αναμενόμενα φινάλε, με πιο επικό, ίσως και ελεγειακό τρόπο.
Οι περισσότεροι έχουν ήδη μισήσει το Halloween Ends και τον χαρακτήρα του Κόρεϊ, όμως προσωπικά η ερμηνεία του Ρόαν Κάμπελ είναι αυτή που μαζί με την Τζέιμι Λι Κέρτις κατάφερε να κρατήσει το ενδιαφέρον μου. Ναι, είναι αρκετά μακριά από το συνηθισμένο χαρακτήρα των ταινιών του είδους, το Halloween Ends, αλλά αυτό είναι που στα δικά μου μάτια το κάνει μια πιο ενδιαφέρουσα ταινία, αν όχι από το σύνολο των σίκουελ που έχουμε δει στη σειρά του Halloween, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τις τελευταίες τρεις.
Στα όρια του μεταφυσικού, σπουδή πάνω στην επίδραση που έχει το κακό στον άνθρωπο, μελέτη της ανθρώπινης ψυχολογίας, αιματηρό και βίαιο σε αρκετά διαστήματα και σίγουρα πιο προσωπική ταινία για τον Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, το Halloween Ends κατάφερε να με κερδίσει. Ωστόσο, κατανοώ τους λόγους που μπορεί κάποιος να το βρει αδιάφορο και κουραστικό. Δεν είναι τουλάχιστον μία από τα ίδια!
Άκου ΕΔΩ το podcast του Cinenoxos σχετικά με το Halloween Kills και το Halloween Ends και αν σου αρέσει αυτό που άκουσες κάνε εγγραφή και κοινοποίηση το κανάλι, για περισσότερο υλικό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου