Είδος: Περιπέτεια
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
ΥΠΟΘΕΣΗ: Στην επικράτεια του Γιούκον, στον Καναδά, το 1931 ξεσπά ένα ανθρωποκυνηγητό εναντίον του κυνηγού Άλμπερτ Τζόνσον από μια ομάδα έφιππων αστυνομικών και κατοίκων της περιοχής, με επικεφαλής τον αρχιφύλακα Μίλερ. Ο Τζόνσον, κατηγορείται άδικα από τους ντόπιους για την αρπαγή ενός σκύλου και το φόνο ενός κατοίκου, ενώ οι ντόπιοι πείθουν την αστυνομία ότι ο Τζόνσον είναι ο διαβόητος Τρελός Κυνηγός Του Ρατ Ρίβερ, υπεύθυνος για το φόνο αρκετών ακόμα ατόμων.
ΚΥΝΗΓΙ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ
[ΤΟ ΤΣΑΚΑΛΙ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ] Σκηνοθεσία:Peter R. Hunt Σενάριο:Michael Grais,Mark Victor Παίζουν:Charles Bronson,Lee Marvin, Andrew Stevens |
ΥΠΟΘΕΣΗ: Στην επικράτεια του Γιούκον, στον Καναδά, το 1931 ξεσπά ένα ανθρωποκυνηγητό εναντίον του κυνηγού Άλμπερτ Τζόνσον από μια ομάδα έφιππων αστυνομικών και κατοίκων της περιοχής, με επικεφαλής τον αρχιφύλακα Μίλερ. Ο Τζόνσον, κατηγορείται άδικα από τους ντόπιους για την αρπαγή ενός σκύλου και το φόνο ενός κατοίκου, ενώ οι ντόπιοι πείθουν την αστυνομία ότι ο Τζόνσον είναι ο διαβόητος Τρελός Κυνηγός Του Ρατ Ρίβερ, υπεύθυνος για το φόνο αρκετών ακόμα ατόμων.
ΑΠΟΨΗ: Τσαρλς Μπρόνσον και Λη Μάρβιν μαζί, σε μια ξεχασμένη περιπέτεια του 1981, βασισμένη σε αληθινά περιστατικά, που έλαβαν χώρα στον Καναδά το 1931, δίνοντας όμως μια διαφορετική εκδοχή της πραγματικότητας. Μιας πραγματικότητας, που ούτως ή άλλως είναι θολή μέχρι σήμερα, καθώς δεν έχει διαλευκανθεί πλήρως ποιος αληθινά ήταν ο Άλμπερτ Τζόνσον, ο "τρελός κυνηγός του Ρατ Ρίβερ" (για πληροφορίες πατήστε εδώ).
Ο Άλμπερτ Τζόνσον του Τσαρλς Μπρόνσον, είναι ένας αντικοινωνικός, λιγομίλητος τύπος, ο οποίος θα κυνηγηθεί από μια ομάδα ντόπιων ταραχοποιών, όταν θα αγοράσει το σκύλο ενός από αυτούς, παρά τη θέλησή του, για να τον σώσει από βέβαιο θάνατο σε μια κυνομαχία. Οι ντόπιοι επιτίθενται στην καλύβα του Τζόνσον κι αυτός αμυνόμενος, θα σκοτώσει έναν από αυτούς. Τότε μπλέκεται πλέον η αστυνομία και μπαίνει στο παιχνίδι ο Λη Μάρβιν, ως αρχιφύλακας Μίλερ.
Οι δύο πρωταγωνιστές είναι δύο άνδρες με διαφορετική κοινωνική υπόσταση αλλά ως προσωπικότητες μοιάζουν ίδιοι, με τον Μίλερ να μην διακρίνεται κι αυτός για την κοινωνικότητά του. Στη σκηνή της ανάκρισης του Τζόνσον από τον Μίλερ έξω από την καλύβα του, φαίνεται η συμπάθεια του Μίλερ για τον Τζόνσον, ξεκινώντας έτσι μια περίεργη σχέση κυνηγού και κυνηγημένου. Ο Μίλερ δεν θέλει να κυνηγήσει τον Τζόνσον, γιατί τον θεωρεί αθώο, είναι όμως αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να το πράξει.
Τα μεγάλα ατού της (αρκετά βίαιης για την εποχή της) ταινίας, είναι σίγουρα οι Μπρόνσον και Μάρβιν, οι οποίοι κάνουν το φιλμ κλασικό, μόνο και μόνο με την παρουσία τους. Κατά πόδας ακολουθεί και το υπόλοιπο ανδροκρατούμενο καστ, με τον Καρλ Γουέδερς (ο Απόλλο Κριντ του Ρόκυ), τον Εντ Λώτερ (στο ρόλο του ντόπιου που έχασε το σκύλο του από τον Τζόνσον) και τον Άντριου Στίβενς στο ρόλο του νεαρού βοηθού του Μίλερ, να στέκονται εξαιρετικά δίπλα στους δύο ογκόλιθους της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ. Η μόνη γυναικεία παρουσία του φιλμ, είναι αυτή της Άντζι Ντίκινσον, σε ένα ρόλο που είναι αδιάφορος για την εξέλιξη του φιλμ, παίζοντας το φλερτ του Μάρβιν. Ρόλος χωρίς ουσία, που είτε υπήρχε είτε όχι, τίποτα δε θα άλλαζε.
Στη σκηνοθεσία βρίσκουμε τον Πίτερ Χαντ, εξαιρετικό μοντέρ των δεκαετιών '50 και '60, γνωστό κυρίως για τη δουλειά στις ταινίες του James Bond (Dr. No, From Russia With Love, Goldfinger) και μετέπειτα σκηνοθέτη, με καλύτερη δουλειά του το Στην Υπηρεσία Της Αυτού Μεγαλειότης, την πιο αδικημένη ίσως ταινία του Bond. Εδώ, ο Χαντ ισορροπεί ανάμεσα στη δράση και στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων, με το δεύτερο να κερδίζει λίγο περισσότερο έδαφος.
Το Death Hunt είναι μια αξιόλογη περιπέτεια της δεκαετίας του '80, ξεχασμένη στη χώρα μας καθώς δε θυμάμαι να έχει παιχτεί ούτε μία φορά στην Ελληνική τηλεόραση, παρότι ελάχιστα απέχει από το να τη θεωρήσεις κλασική. Προτείνεται ανεπιφύλακτα στους φίλους του κλασικού Χόλιγουντ και στους θαυμαστές του Μπρόνσον, ο οποίος κι εδώ παίζει έναν από αυτούς του λακωνικούς σκληροτράχηλους τύπους, που τόσο πολύ του πήγαιναν στην οθόνη και τόσο πολύ μας άρεσε να παρακολουθούμε.
Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου