31.1.19

Backtrace (2018)

Είδος: Αστυνομική Περιπέτεια
"Το Backtrace είναι μια ευθεία γραμμή. Η ευθεία γραμμή που δείχνει το ιατρικό μόνιτορ όταν ο ασθενής καταλήξει. Το πρόβλημα είναι ότι ο "γιατρός" (σκηνοθέτης) δε μπορεί και ούτε προσπαθεί να κάνει κάτι
για να επαναφέρει τον ασθενή. "

FLASHBACK
Σκηνοθεσία: Brian A. Miller
Σενάριο: Mike Maples
Παίζουν:Sylvester Stallone,
Ryan Guzman,Matthew Modine
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
 Το μόνο που μπόρεσα να νιώσω πέρα από πλήξη βλέποντας το Backtrace ή  Flashback, ήταν θλίψη για τον Μοντίν και τον Σταλόνε. Μπορώ να καταλάβω το λόγο που ο πρώτος γύρισε την ταινία, λόγω της καθοδικής πορείας της καριέρας του τα τελευταία χρόνια, όμως το λόγο που ο Σταλόνε βρίσκεται και σε αυτό το πολύ κακό φιλμ, μετά και το κακό Escape Plan 2, σε μια εποχή που έχει δείξει ότι μπορεί ακόμα να κάνει καλές δουλειές, δεν θα τον κατανοήσω ποτέ.
  Το φιλμ σκηνοθέτησε ο Μπράιαν Α. Μίλερ, ο οποίος απ' ότι φαίνεται δεν το 'χει ή αν το 'χει το κρύβει πολύ καλά. Μια ματιά στα προηγούμενα φιλμς που έχει σκηνοθετήσει θα πείσει τους περισσότερους για το πόσο αδιάφορος σκηνοθέτης είναι (Vice, The Outsider, The Prince ). Η κεντρική ιδέα που υπάρχει στο σενάριο του Μάικ Μέιπλς δεν είναι κακή αλλά κανείς δεν φάνηκε διατεθειμένος να δουλέψει πάνω σε αυτή, ούτε ο ίδιος, ούτε ο σκηνοθέτης του. Ως αποτέλεσμα έχουμε ένα φιλμ ξεπερασμένου ύφους, μια περιπέτεια χωρίς δράση, ανατροπές χωρίς έκπληξη, καλούς ηθοποιούς που δε μπορούν κάνουν τίποτα και κακούς ηθοποιούς που κάνουν ό, τι μπορεί να κάνει κάποιος που είναι κακός στη δουλειά του.
  Ένας από τους καλούς ηθοποιούς, ο Μάθιου Μοντίν, υποδύεται έναν από τους τρεις που λήστεψαν 200.000 δολάρια απ' την τράπεζα πριν εφτά χρόνια. Οι δύο έπεσαν νεκροί σε συμπλοκή μετά τη ληστεία ενώ αυτός επέζησε αλλά πάσχει από αμνησία. Δε θυμάται ούτε τι έκανε, ούτε που έκρυψε τα χρήματα. Σύντομα θα έχει την ευκαιρία να θυμηθεί καθώς μια μυστηριώδης ομάδα τον βγάζει από τη φυλακή και του χορηγεί έναν ορό που μπορεί να επαναφέρει τη μνήμη. Σιγά σιγά αρχίζει να θυμάται αλλά μέσα στις μνήμες του υπάρχει και η ανάμνηση ενός συνδέσμου μέσα από την αστυνομία, με ενεργό ρόλο στη ληστεία. Αυτό το είχε καταλάβει μόνο ο ντετέκτιβ Σάικς, ο οποίος ερευνά όλα αυτά τα χρόνια την υπόθεση και τώρα βρίσκεται στο κυνήγι του ληστή, ελπίζοντας να λύσει την υπόθεση.
  Ο Μοντίν το παλεύει να κάνει κάτι, ο Σταλόνε βαριέται περισσότερο κι από το Escape Plan 2, αλλά κι εδώ έχει ούτως ή άλλως μικρή συμμετοχή με διάσπαρτες εμφανίσεις μέσα στο φιλμ, παρότι ο ρόλος του είναι σημαντικός, σύμφωνα με όσα συμβαίνουν αλλά και με το φινάλε που θέλει να δώσει το φιλμ. Η σχέση Μοντίν και Σταλόνε είναι αυτή που δίνει τη λύση στην τελική έκβαση αλλά αυτή η σχέση δεν έχει δομηθεί κατάλληλα κατά τη διάρκεια της ταινίας, όπως κι ένα σωρό άλλα πράγματα δεν γίνονται με κατάλληλο τρόπο στην ταινία. Δε συζητάμε για χαρακτήρες και διαλόγους, δε συζητάμε για πλοκή. Μιλάμε για μια ταινία που δε μπορείς ούτε στις σκηνές δράσης να βρεις κάτι καλό, να πεις ότι έστω πέφτει ένα πιστολίδι που σε ξυπνά κι ότι έστω με κάποιο τρόπο κρατά ένα σχετικό ενδιαφέρον μέχρι να φτάσει στην αναμενόμενη τελική αναμέτρηση. Αντιθέτως, ο σκηνοθέτης μας καταφέρνει να διαλύσει τα πάντα μέχρι τότε, προδίδοντας αμέσως την ανατροπή που πήγε να δώσει το σενάριο και οδηγώντας την ταινία του στην τελική κορύφωση χωρίς κανείς να το καταλάβει γιατί προφανώς δεν είναι κορύφωση.
  Το Backtrace είναι μια ευθεία γραμμή. Η ευθεία γραμμή που δείχνει το ιατρικό μόνιτορ όταν ο ασθενής καταλήξει. Το πρόβλημα είναι ότι ο "γιατρός" (σκηνοθέτης) δε μπορεί και ούτε προσπαθεί να κάνει κάτι για να επαναφέρει τον ασθενή. 



Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Cine.gr
PopCorn
IMDb



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου