Είδος : Περιπέτεια, Δράσης
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΟΠΛΟ
Σκηνοθεσία:Mark DiSalle
Σενάριο:David C. Wilson
Παίζουν:Jeff Speakman,John Dye,
Mako |
ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο Τζεφ επισκέπτεται τον παλιό φίλο και μέντορά του στις πολεμικές τέχνες, Κιμ, για να ανακαλύψει ότι δέχεται απειλές από κάποιο μέλος της ντόπιας Κορεάτικης μαφίας. Το ίδιο βράδυ ο Κιμ βρίσκεται δολοφονημένος και ο Τζεφ αρχίζει να αναζητά τον ένοχο, με τη βοήθεια του νεαρού Τζίμι και του αστυνομικού νεότερου αδερφού του, Άνταμ, με τον οποίο είχαν να μιλήσουν χρόνια.
ΑΠΟΨΗ: "Άλλα θέλω κι άλλα κάνω", που λέει κι ο αγαπητός τραγουδοποιός! Άλλα σας είχα υποσχεθεί αλλά δε μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό του να γράψω ένα σύντομο κείμενο για αυτή την περιπέτεια πολεμικών τεχνών που παρακολούθησα τυχαία χθες το βράδυ. "Το Τέλειο Όπλο" λοιπόν, με πρωταγωνιστή τον Τζεφ Σπίκμαν, παραλίγο σταρ του μεγέθους των Βαν Νταμ και Στίβεν Σιγκάλ.
Βρισκόμαστε στην εποχή που το είδος της κινηματογραφικής περιπέτειας - ταινίας δράσης και πολεμικών τεχνών γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Ο Τσακ Νόρις έκανε την αρχή στην αυγή της δεκαετίας του 1980 και στην πορεία ακολούθησαν κι άλλοι αθλητές πολεμικών τεχνών (αμφιβόλων προσόντων αρκετοί), με πιο γνωστούς μέχρι σήμερα τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ και Στίβεν Σιγκάλ. Άλλος ένας πρώην αθλητής και νυν ηθοποιός εκείνη την εποχή, ήταν ο Τζεφ Σπίκμαν, ο οποίος μπορεί να μην έκανε την καριέρα των προηγούμενων δύο αλλά ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος άλλα προμήνυε.
Το The Perfect Weapon είναι μια τυπική περιπέτεια των αρχών του 1990. Ο πρωταγωνιστής δε λέει πολλά αλλά αφοσιώνεται στο να πλακώνει στο ξύλο τους κακούς και αυτό τότε μας έφτανε. Οι ταινίες των Βαν Νταμ και Σιγκάλ κάνανε θραύση και το The Perfect Weapon θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια ταινία που να ανήκει στη δική τους φιλμογραφία. Ο νεοφερμένος στα κινηματογραφικά δρώμενα όμως Σπίκμαν παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και το φιλμ καταφέρνει να τα πάει πολύ καλά στο Αμερικανικό και παγκόσμιο box office, παρά τον άγνωστο πρωταγωνιστή του. Και τα καλύτερα σημεία του φιλμ οφείλονται στον Σπίκμαν, εδώ που τα λέμε. Το σενάριο δεν έχει να πει πολλά (βασικά τίποτα δεν έχει να πει...) οπότε το βάρος πέφτει στις σκηνές δράσης και στις χορογραφίες των μαχών σώμα με σώμα. Ο DiSalle κινηματογραφεί τον Σπίκμαν χωρίς ιδιαίτερες υπερβολές και ο πρωταγωνιστής του δίνει μερικές ενδιαφέρουσες σκηνές, με την ταχύτητά του να είναι αυτή που κλέβει την παράσταση, ενώ χρησιμοποιεί και διαφημίζει έτσι την τεχνική του Κένπο Καράτε, είδος στο οποίο μυήθηκε και ο ίδιος (καλά,ε; σας έστειλα πάλι...).
Εκτός από τις ικανότητες του Σπίκμαν, όμως, το φιλμ έχει κι ένα σχεδόν "τζεϊμς-μποντικό" κακό πρωτοπαλίκαρο, που βοηθά αρκετά στη δημιουργία έντασης. Μιλάμε φυσικά για τον θηριώδη Τόρου Τανάκα και ο όρος "τζεϊμπς-μποντικός" κολλάει με την ομοιότητά του με τον Χάρολντ Σακάτα, τον Oddjob του Χρυσοδάκτυλου. Ο Τανάκα χρησιμοποιεί μόνο τη "σκηνική" του παρουσία στο φιλμ κι αυτό είναι αρκετό ενώ την παράσταση κλέβει η τελευταία μονομαχία με τον πρωταγωνιστή, όπου ο Τανάκα χρησιμοποιεί για όπλο μια ζώνη μαχαίρι! Μεγάλες στιγμές!
Οι μεγαλωμένοι στη δεκαετία του '80 και του '90 κατά πάσα πιθανότητα θα θυμάστε το Τέλειο Όπλο και όλο και σε κάποιο βίντεο κλαμπ θα το νοικιάσατε εκείνη τη χρυσή εποχή της βιντεοκασέτας, που ήμασταν όλοι εθισμένοι στις περιπέτειες αυτού του είδους. Εσείς λοιπόν μπορείτε να το παρακολουθήσετε χαλαρά και με αρκετή διάθεση νοσταλγίας, ωστόσο οι χορογραφίες των μαχών καλά κρατούν ακόμα και ο ταχύς Σπίκμαν μπορεί να τραβήξει την προσοχή και σε κανέναν από τους σημερινούς πιτσιρικάδες. Όσοι περιμένετε δυνατή ιστορία, εμβάθυνση χαρακτήρων, ισχυρό ψυχολογικό υπόβαθρο και σχόλια πίσω από τις λέξεις, για την παρακμή του δυτικού πολιτισμού... είστε τυχεροί που διαβάσατε αυτό το κείμενο και χάσατε μόνο δύο με τρία λεπτά από τη ζωή σας και δε θα χάσετε κι άλλα 87 παρακολουθώντας το φιλμ.
Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου