Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
ΥΠΟΘΕΣΗ: Μια συμμορία κλεφτών μπαίνει στο υπόγειο ενός μουσείου περιμένοντας να βρει ένα θησαυρό αλλά αυτό που τους περιμένει εκεί είναι φέρετρο. Το φέρετρο ανήκει στο θρυλικό κόμη Δράκουλα, ο οποίος μετά από χρόνια είναι ξανά ελεύθερος αναζητώντας την κόρη του απογόνου του θανάσιμου εχθρού του, Αβραάμ Βαν Χέλσινγκ. Μια περιπέτεια που περνά από τη Νέα Ορλεάνη και καταλήγει στη Ρουμανία, ολοκληρώνεται μέσα από αυτή την ξεχασμένη τριλογία, που προσπάθησε να δώσει μια διαφορετική εκδοχή της πασίγνωστης ιστορίας του Δράκουλα.
ΑΠΟΨΗ: Κάνοντας μια δεύτερη ανάγνωση πριν λίγες μέρες στο Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ, έριξα μια ματιά στη φιλμογραφία του διασημότερου βρικόλακα όλων των εποχών. Εννοείται ότι υπάρχουν άπειρες ταινίες με πρωταγωνιστή τον Δράκουλα, από το 1910 μέχρι σήμερα και όχι μόνο αμερικανικές ή αγγλικές αλλά ισπανικές, μεξικανικές και αρκετές ακόμα που δε μπορείτε να φανταστείτε. Αρκεί μια αναζήτηση στο IMDB και θα πειστείτε! Τυχαία λοιπόν έπεσα πάνω στο Dracula 2000 και θυμήθηκα ότι είχα δει το φιλμ παρέα με φίλους σε DVD όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει. Αυτό που δε γνώριζα ήταν ότι η ταινία του 2000 ακολουθήθηκε από δύο συνέχειες και όλες σε παραγωγή του Γουές Κρέιβεν και σκηνοθεσία του Πάτρικ Λίσιερ, μοντέρ από το 1994 κι έπειτα στις ταινίες του Κρέιβεν. Μιας και διάθεση για να δω κάτι πιο σοβαρό αυτές τις μέρες δεν υπήρχε, έριξα μια ματιά στην τριλογία από περιέργεια, γνωρίζοντας εξ αρχής ότι δε θα έπρεπε να περιμένω πάρα πολλά, γιατί ακόμα και η ανάμνηση του πρώτου φιλμ δεν ήταν και η καλύτερη.

Από τη μια έχουμε λοιπόν κάποια σεναριακά ευρήματα, από την άλλη, όμως, έχουμε κι ένα σενάριο που στο σύνολό του δεν στηρίζει απόλυτα τους πρωταγωνιστές του, μοιάζοντας σε σημεία πρόχειρα γραμμένο. Μερικές αδικαιολόγητες αντιδράσεις και μερικές σεναριακές ευκολίες για να κινηθεί η δράση, χαλάνε ένα φιλμ που θα μπορούσε να είναι μια συμπαθητική μοντέρνα ματιά πάνω στην κλασική ιστορία, με μια δική της εκδοχή πάνω στο ποιός είναι τελικά ο Δράκουλας, κάτι που μαθαίνουμε στο φινάλε και είναι αρκετά έξυπνο σαν ιδέα.
Ερμηνευτικά μην περιμένετε και πολλά από το φιλμ. Πέρα από τον Τζέραλντ Μπάτλερ, σε νεαρή ηλικία, στο ρόλο του Δράκουλα, ο οποίος τα βγάζει πέρα σχετικά καλά με το ρόλο, και τον Κρίστοφερ Πλάμερ, που μπορεί να σταθεί και χωρίς σενάριο γιατί είναι ο Κρίστοφερ Πλάμερ, οι υπόλοιποι κινούνται σε μέτρια επίπεδα.

Το δεύτερο αυτό μέρος είναι μια κλειστοφοβική b movie με περισσότερη βία αλλά και διάθεση για περισσότερους διαλόγους. Ακυρώνει μεν κάποια "θέματα" του πρώτου φιλμ, κυρίως για να δικαιολογήσει την αλλαγή πρωταγωνιστή, αλλά από εκεί και πέρα προσπαθεί να φανεί τίμιο στις προθέσεις του και γενικά τα καταφέρνει, αρκεί να το δεις σαν b movie, προϋπόθεση βασική για να διασκεδάσεις την ταινία.
Ακριβώς εκεί που σταματά η δεύτερη ταινία, ξεκινά η τρίτη. Ενώ είχαν γυριστεί αρχικά σαν ένα φιλμ το δεύτερο και τρίτο μέρος, κυκλοφόρησαν δύο ταινίες, με την τρίτη να είναι αυτή που πληγώνεται περισσότερο. Εδώ έχουμε λίγο περισσότερο χιούμορ από τα προηγούμενα φιλμ κυρίως γιατί λειτουργεί σαν buddy movie, λόγω της σχέσης που δημιουργείται ανάμεσα στους χαρακτήρες που υποδύονται ο Τζέισον Λόντον και ο Τζέισον Σκοτ Λι, αλλά γενικά το φιλμ κυλάει αδιάφορα μέχρι τα τελευταία είκοσι λεπτά του. Εκεί ο Λισιέρ φτιάχνει ένα πιο στιλιζαρισμένο φινάλε, μακριά από τα κάδρα των προηγούμενων λεπτών, με άφθονο κόκκινο χρώμα, είτε στο φόντο είτε σαν αίμα.
Γενικότερα η τριλογία αυτή του Δράκουλα δε θα ικανοποιήσει εύκολα σήμερα. Πιο εύκολα θα βρει κοινό στους φίλους των b movies και όχι στο ευρύ κοινό, το οποίο ίσως ικανοποιηθεί με μεγαλύτερη ευκολία από το πρώτο φιλμ. Δυστυχώς είναι ένα κλασικό παράδειγμα των παραγωγών που έβαλε το όνομά του μπροστά ο Γουές Κρέιβεν για να πουλήσουν, αλλά που δεν προσέφεραν πολλά στο είδος του τρόμου, που τόσο αγάπησε ο Κρέιβεν.
Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Είχα δει το πρώτο στο σινεμά και θυμάμαι ότι εκτός του ότι δεν μου άρεσε και μου είχε φανεί τρομερή μεινστριμιά και αρπαχτή της εποχής που ήταν της μόδας οι μοντέρνοι βρυκόλακες, αυτό που μου έχει μείνει είναι η διαφήμιση της Virgin στην ταινία όπου το λόγκο της και τα προιόντα της εμφανιζόντουσαν συχνά, συν το σάουντρακ που προωθούσε ένα σωρό νιου μέταλ μπάντες που πιθανών θα είχαν όλες συμβόλαιο με τη Virgin. Δεν είχα ιδέα ότι έχουν βγει δύο συνέχειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι η Virgin είναι πρώτη μούρη! Γιγαντοοθόνες, μπλούζες και παραλληλισμοί και καλά με την ¨παρθένα" που ψάχνει ο Δράκουλας...
Διαγραφή